Renovering måleri textil inredning trädgård drömmar...


söndag 27 september 2009

Inventering av restgarner pågår!



Så här års brukar jag vara flitig med mina händer och NU har det dragit igång (tror jag). Jag tycker mycket om färger, gamla mönster, broderier, modernt för all del också... jag brukar virka i ullgarn för att sedan tova i maskinen, hattar och vantar, brodera på det. NU blir det strumpstickorna och traditionell stickning. :-)) Jättekul! Det fattas några färger, svart och rött vill jag ha mer av sen får vi se vad det blir. Idag är det dessutom perfekt stickväder = blåsigt och grått. Att det är en speciell känsla när man ska starta upp ett nytt handarbete, man är sugen på spetsstickning, mönsterstickning,broderier, ränder... allt på en gång och för mig som aldrig har ett mönster så vet jag inte vad det blir innan det är klart, kanske blir det som min slarvigt ritade bild här ovan (med en trasig mus till på köpet som lever sitt eget liv!).

1 kommentar:

  1. Hej Dalen 191 !

    Men vad roligt , här har man visst en själsfrände. Jag är precis likadan. Jag gör det mesta utan mönster (och recept) , ibland blir det klart och ibland blir det kanske klart någon gång senare i livet ...Min passion i livet är allt med textil( och annat kreativt) och när du säger det , så blir jag så otroligt sugen på att sticka , det är så länge sedan nu ... tyvärr så ligger allt mitt material uppe på våran vind nu, för vi renoverar ju för fullt. Men nog skulle det vara värt att krypa över några kartonger och påsar för att få tag i ett par stickor och lite garn . Har ingen aaaning om VAD jag skulle sticka, men alltid kommer man på något ...
    Vilket fint hus ni har !
    Ha det gott / Susanne O

    SvaraRadera